بتن آرمه چیست؟

تلفن:  4-01134772502       فکس:  01134772285      موبایل : 09117118500    ایمیل: [email protected]

بتن آرمه چیست؟

بتن آرمه چیست؟

بتن آرمه چیست؟

بتن آرمه یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است.

زیرابتن آرمه بسیار قوی ، سازگاری ، همه کاره ، با دوام و مقرون به صرفه است. معمولاً برای ساختن پایه ها ساختمان ها ، در ساخت بزرگراه ها جاده ها ، سازه های پیش ساخته ، سازه های شناور و تونل های برق آبی ، کانال های آبیاری ، زهکشی ها و سایر سازه های قابل تصور مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن آرمه (RC) یک کامپوزیت همه کاره و یکی از پرکاربردترین مواد در ساخت و سازهای مدرن است

مزایای استفاده از بتن آرمه

۱: قدرت

بتن آرمه از مقاومت بسیار خوبی در کشش و همچنین فشرده سازی برخوردار است. این امر بتن را به عنوان مصالح ساختمانی مورد نظر تبدیل می کند.

۲ :اقتصادی

ترکیبات بتنی به طور گسترده در سراسر جهان و ارزان است. به همین ترتیب ، هزینه تولید بتن بسیار کم است. با استفاده از بتن مسلح اقتصاد کلی وجود دارد زیرا هزینه نگهداری آن به دلیل ماندگاری بالای بتن مسلح کم است.

دوام بتن آرمه ، انعطاف پذیری ، نیاز به نگهداری کم و راندمان انرژی ، سازه های بتنی هزینه های عملیاتی مربوط به مصرف انرژی عملیاتی ، تعمیر و نگهداری و بازسازی در پی بروز بلایای طبیعی را کاهش می دهند.

۳ :تطبیق پذیری

بتن آرمه را می توان در شکل های مختلف شاتر یا پیکربندی های قالب بندی قرار داد تا شکل ها ، فرم ، سطح ، بافت و اندازه های مورد نظر را در محل ساخت و ساز تشکیل دهد. این امر به این دلیل است که بتن تازه قابل جریان است و در حالت مایع قرار دارد. بنابراین ، برای نیازهای معماری مناسب تر است.

۴: دوام

سازه های بتنی تقویت شده اگر به درستی طراحی و ساخته شوند از دوام بالایی برخوردار هستند. این ماده تحت تأثیر آب و هوا مانند بارندگی و برف قرار نمی گیرد و می توانند تا ۱۰۰ سال دوام بیاورند.

۵:مقاومت در برابر آتش

ماهیت بتن اجازه نمی دهد تا آتش گرفته شود یا آتش بگیرد. این می تواند در برابر گرما به مدت ۶-۲ ساعت مقاومت کند و باعث می شود زمان کافی برای عملیات نجات در صورت بروز آتش سوزی باشد. ساختمانهای بتونی آرمه نسبت به سایر مصالح ساختمانی که معمولاً مانند فولاد و چوب استفاده می شوند ، مقاوم در برابر آتش هستند.

۶: انعطاف پذیری

آرماتور فولادی شکل پذیری را به سازه های بتنی مسلح می بخشد. انعطاف پذیری بتن را قادر می سازد در صورت بارگیری بیش از حد عضو بتنی ، نشانه ای مانند ترک خوردگی و انحراف را نشان دهد. این امر مهندسان را قادر می سازد تا اقدامات مناسب را برای جلوگیری از صدمات بیشتر بتن در نظر بگیرند.

۷: مقاومت لرزه ای

سازه های بتونی تقویت شده به درستی طراحی شده در برابر زلزله بسیار مقاوم هستند.

۸: سهولت ساخت و ساز

در مقایسه با استفاده از فولاد در سازه ، بتن آرمه برای احداث سازه به نیروی کار کمتری نیاز دارد.

۹: توانایی مصرف و بازیافت زباله

بتن را می توان به عنوان مصالح زیر بنایی برای استفاده به عنوان مواد زیر پایه در بسترهای جاده و پارکینگ ، برای دیوارهای گبیونی ، به عنوان مصالح برای محافظت از خط ساحلی یا در کاربردهای دیگر یا به عنوان مواد دانه ای ، بازیافت کرد

۱۰: برنامه چند حالته

یکی از مهمترین مزایای بتن ، قابلیت استفاده در روشهای مختلف کاربردی است. بتن به صورت دستی استفاده می شود ، ریخته می شود ، پمپ می شود ، تزریق می شود و همچنین برای کاربردهای پیشرفته مانند باند شکن و تونل مورد استفاده قرار می گیرد

با ما تماس بگیرید