سنگ فرش آجری چیست؟

 گروه تولیدی و صنعتی ایران زمین تولید انواع محصولات ساختمانی با بروزترین تجهیزات و پرسنل مجرب در محیطی وسیع آماده ارائه محصول به شما می باشد .
فروش انواع پودر آجر،  آجر سفال – آجر سقف – سنگهای مصنوعی و دیوار پوش و کفپوش را از ما بطور مستقیم تهیه نمایید .

تلفن:  4-01134772502       فکس:  01134772285      موبایل : 09117118500    ایمیل: [email protected]

سنگ فرش آجری چیست؟

سنگ فرش آجری چیست؟

سنگ فرش آجری چیست؟

سنگ فرش آجری یک محصول تولید شده از خاک رُس است که به صورت سنتی یا کارگاهی تولید می‌شود. بر خلاف آجر سفالی که برای ساخت دیوار استفاده می‌‎شود، سنگ فرش آجری کاملاً توپُر بوده و دارای سطحی صاف و بدون سوراخ و شکاف است.

بیشتر سنگ فرش‌های آجری به رنگ معمول آجر و در اشکال مستطیلی وجود دارند. با اینکه استفاده از سنگ فرش آجری کاهش پیدا کرده است اما هنوز برای برخی مناطق خاص که میزان تردد کم و متوسط است، آجر می‌تواند مصالحی عالی باشد.

نصب سنگ فرش آجری

سنگ فرش آجری را با استفاده از ملات ماسه سیمان در محل نصب می‌کنند. مانند هر ماده دیگری، یک سنگفرش خوب نیاز به یک پایه مستحکم دارد؛ به ویژه برای سنگفرش آجری وجود یک پایه قوی به معنای تحمل وزن زیاد کفپوش آجری است.

با استفاده از پلان محوطه سازی، ناحیه‌ای که قصد سنگ فرش کردن دارید را مشخص کنید، سپس خاک را تا عمق حداقل مشخصی بردارید (جهت برداشتن گیاهان نباتی و رسیدن به خاک مستحکم). به اندازه 10 سانتی‌متر سنگ ریزه به منطقه حفر شده اضافه کنید.

سپس یک لایه ماسه را به اندازه 10 سانتی‌متر به لایه شنی اضافه کرده و سطح آن را تراز کنید. وقتی پایه آماده شد، فرآیند سنگ فرش کردن آجرها را با هر الگویی که دوست دارید شروع کنید. نصب معمولاً با آجرهای پیرامونی آغاز می‌‎شود تا به اصطلاح لبه کار تعیین شود.

آجرهای کناری را با استفاده از ملات ماسه و سیمان در جای خود قرار دهید. با نصب آجرهای کناری، حالا یک سطح تراز برای ادامه و چیدن آجرها در وسط دارید. با استفاده از پتک، آجرها را در جای خود سفت کنید.

حالا از اطراف به وسط کار حرکت کنید و آجرها را یکی یکی در محل خود قرار دهید. سپس شکاف‌های بین آجرها را با ملات پُر کنید و بعد از خشک کردن ملات، سطح را با آب شستشو دهید تا سنگفرش آجری زیبایی خود را نمایان کند.

با ما تماس بگیرید