کاربرد کاشی درساختمان

تلفن:  4-01134772502       فکس:  01134772285      موبایل : 09117118500    ایمیل: [email protected]

کاربرد کاشی درساختمان

کاربرد کاشی درساختمان

کاربرد کاشی درساختمان

کاشی محصولات سفالین و سرامیکی است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژه‌ای دارد مانند حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و آب ریزگاه‌های عمومی و غیره. کاشی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و همچنین برای بهداشت و عایق رطوبت به کار می‌رود

واژه کاشی از نام شهر کاشان اقتباس شده که از اوایل دوران اسلامی به عنوان مرکز صنعت سفال‌سازی مشهور بود.

مراحل تهیه کاشی

نخستین مرحله انتخاب و آماده‌سازی مصالح آن می‌باشد.

مصالح کاشی‌سازی خاک رسی است که ۲۰ تا ۲۵ درصد آن سیلیس می‌باشد.

نخست مواد اضافی و زائد و دانه‌های سنگ را از داخل آن جدا می‌کنند،

بعد از شستشو و جدا کردن دانه‌های اضافی و یکنواخت نمودن خاک آن را هوا می‌دهند، بعد آن را آسیاب می‌کنند تا به گرد یکنواختی تبدیل گردد. هر قدر خاک رس تهیه شده مرغوب تر باشد در به عمل آوردن خاک آن دقت بیشتری می‌شود.

بعد فوراً آن را با تسمه نقاله برای مراحل بعدی به سالن‌های دیگر منتقل می‌کنند.

آجر ضد زلزله چگونه ایمنی ساختمان را تضمین می کند؟

در ساخت آجر ضد زلزله، ۳۰ درصد خاک رس و مواد افزودنی چون خاک اره، روان کننده‌ها، پلی استایلن‌‎ها و دیگر مواد افزودنی بومی به کار برده شده است.

همچنین شیارها و حفره‌هایی با دستگاه‌های مخصوص در پشت و روی آن‌ها ایجاد شده که در زمان عملیات چفت و بست و چیدمان آجرها روی هم، این شیارها کاملا بر هم منطبق و حفره‌ها توسط آرماتور به زمین متصل می‌شوند.

در واقع آجرهای ضد زلزله بدون نیاز به ملاتی چون سیمان و ماسه به‌صورت افقی و عمودی چیده می‌شوند.

مزایای آجرهای ضد زلزله

همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، در اتصال این آجرها ملات به شکل نازک کاری استفاده شده و حتی می‌توان از چسب دوغاب به جای سیمان و شن و ماسه استفاده کرد. در واقع این موضوع باعث حذف داربست و بیشتر شدن سرعت ساخت و ساز با آجر ضد زلزله شده است.

از دیگر مزایای آجرهای ضد زلزله ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک و کم حجم بودن؛
  • ۹۸ درصد عایق حرارتی؛
  • ۶۷ درصد عایق صوتی؛
  • افزایش طول عمر ساختمان؛
  • قیمت آجر ضد زلزله با توجه به کارکردها و مزایای آن، به صرفه می باشد.

لازم به ذکر است، اگر نمای سازه آجری خود را به شیوه خشک به اجرا درآورید، از مزایای مهم آن سبک شدن سازه و کاهش نخاله‌های ساختمانی در زمان زلزله و حوادث طبیعی می‌باشد.

تست آجر ضد زلزله و مقایسه با آجر سفال معمولی

مخترعان این آجرها برای انجام تست بر روی آن‌ها، سازه‌ای از آجرهای ضد زلزله با ارتفاعی بیش از ۲ متر ساختند و با دادن لرزه ای با فشار و شدت بسیار زیاد، مشاهده کردند هیچ آجری از جای خود تکان نخورده است.

آجرها و سفال‌های معمولی، به‌دلیل نداشتن شیار بر روی سطح خود و استفاده از سیمان، مقاومت زیادی در برابر ارتعاشات ندارند و با لرزه‌هایی با قدرت تقریبا ۴ ریشتر به بالا، تخریب می‌شوند. در حالی که آجر ضد زلزله در برابر زلزله های ۵٫۸ ریشتر هم مقاومت دارد.

با ما تماس بگیرید