انواع سنگ فرش

 گروه تولیدی و صنعتی ایران زمین تولید انواع محصولات ساختمانی با بروزترین تجهیزات و پرسنل مجرب در محیطی وسیع آماده ارائه محصول به شما می باشد .
فروش انواع پودر آجر،  آجر سفال – آجر سقف – سنگهای مصنوعی و دیوار پوش و کفپوش را از ما بطور مستقیم تهیه نمایید .

تلفن:  4-01134772502       فکس:  01134772285      موبایل : 09117118500    ایمیل: [email protected]

انواع سنگ فرش

انواع سنگ فرش

انواع سنگ فرش

سنگ فرش ها را با توجه به نوع سنگ مورد استفاده در ساخت سنگ فرش دسته بندی می کنند. در ادامه برخی از مهم ترین انواع سنگ فرش را توضیح خواهیم داد و مزایا و معایب هر یک را به اختصار شرح خواهیم داد.

سنگ فرش آجری

آجر یکی از مصالح قدیمی مورد استفاده در ساختمان سازی می باشد. آجر در بخش های متفاوتی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آجر در کفسازی و ساخت سنگ فرش نیز متداول شده است. آجر یکی از مصالحی است که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مانند رطوبت، حرارت، نور خورشید، ضربه و فشار مقاوم می باشند. از همین رو برای ساخت سنگ فرش ویلایی و محوطه هایی که در شرایط سخت آب و هوایی قرار دارند، به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ فرش بتنی

بتن یکی دیگر از مصالح مستحکم برای ساخت قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ فرش بتنی اغلب برای سنگ فرش باغ و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای سنگ فرش بتنی اصول خاصی دارد. بتن برای سنگ فرش به دو صورت درجا یا پیش ساخته در دسترس است. به هر حال برای اجرای سنگ فرش بتنی باید زیرسازی مناسبی در نظر گرفته شود تا بتن ها مسطح، بادوام و مستحکم باشند. در غیر این صورت امکان ایجاد ترک در سنگ و کاهش استحکام آن وجود دارد.

سنگ فرش بتنی در صورت اجرای درست می تواند تا مدت زیادی دوام داشته و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نیز مقاوت زیادی از خود نشان دهد. این نوع سنگ فرش علاوه بر دوام زیاد، هزینه مناسبی نیز دارد و برای اجرا در محوطه های وسیع مانند باغ ها و ویلاها می تواند مقرون به صرفه باشد. با این حال بتن از نظر زیبایی شناسی ضعیف است و استفاده از آن در تمامی بخش های محوطه می تواند از زیبایی بنا بکاهد. برای جبران این یکنواختی و ضعف در زیبایی می توان از بتن در کنار دیگر مصالح برای ساخت سنگ فرش استفاده کرد.

سنگ فرش پلیمری

سنگ فرش ها پلیمری اغلب برای پارکینگ یا سنگ فرش خیابان مورد استفاده قرار می گیرد. این کف پوش ها ماندگاری بالایی دارند و مقاومت آن ها در برابر شرایط مختلف محیطی همچون رطوبت، حرارت و ضربه زیاد است. یکی از بهترین مزایای استفاده از سنگ فرش پلیمری تنوع رنگی بالای این نوع سنگ فرش است. این نوع سنگ فرش به دلیل مصنوعی بودن تنوع رنگی بالایی دارد و می توان آن را با مصالح مختلف به خوبی هماهنگ کرد.

سنگ فرش گرانیتی

سنگ فرش گرانیتی که به سنگ فرش کوبیک نیز مشهور است، نوع دیگری از انواع سنگ فرش است که نسبت به دیگر انواع سنگ فرش از قیمت بیشتری برخوردار است. علاوه بر قیمت بالا، کیفیت و استحکام این نوع سنگ ها نیز از انواع سنگ فرش دیگر بیشتر است. علت نامگذاری سنگ فرش کوبیک این است که سنگ های به کار رفته در ساخت این نوع سنگ فرش ها اغلب به شکل مکعبی برش می خورند.

با ما تماس بگیرید