کاربرد شن در ساختمان سازی

 گروه تولیدی و صنعتی ایران زمین تولید انواع محصولات ساختمانی با بروزترین تجهیزات و پرسنل مجرب در محیطی وسیع آماده ارائه محصول به شما می باشد .
فروش انواع پودر آجر،  آجر سفال – آجر سقف – سنگهای مصنوعی و دیوار پوش و کفپوش را از ما بطور مستقیم تهیه نمایید .

تلفن:  4-01134772502       فکس:  01134772285      موبایل : 09117118500    ایمیل: [email protected]

کاربرد شن در ساختمان سازی

کاربرد شن در ساختمان سازی

شن مصالح سنگی است که تقریباً از هر نوع سنگ می تواند تشکیل شده باشد. معمولا اندازه ای بین 2-60 mm دارد. هنگامی که دارای منشا آبرفتی یا رودخانه ایست عموما به شکل گرد است و اگر از معدن استخراج و سپس شکسته شده باشد تیز گوشه است. ماسه و شن ممکن است به صورت مخلوط به فروش برسد، برای امثال به اندازه 5-20 mm و یا براساس اندازه خاصی دانه بندی شن و ماسه می شود مثلا سایز 10 mm.

 انواع شن در صنعت ساختمان سازی

  • شن طبیعی: شن طبیعی از بستر رودخانه، آبرفت ها و مخروط افکن ها استخراج می شود و پس از شسته شدن، به صورت متنوعی به مصرف می رسد. شکل آن ها گرد و صیقلی است.
  • شن شکسته: این شن ها درشت هستند و معمولا شکسته می شوند. به صورت گوشه دار در دسترس است.
  • شن شسته: در بین شن ها مقادیر زیادی خاک و مواد آلی وجود دارد که روی کارایی شن تاثیر می گذارد به همین دلیل آن را می شویند و شن ها را از آن مواد جدا می کند.

 انواع شن بر اساس چگالی

  • شن سبک دانه: به شن هایی چون پومیس، توف، رس، شیل، دیاتومیت و خاکسترهای آتشفشانی که آن ها چگالی پایینی دارند شن سبک دانه می گویند.
  • شن معمولی: به شن هایی که در اطراف ما به صورت طبیعی وجود دارد، شن معمولی می گویند. از این نوع شن در ساخت بتن هایی با وزن معمولی قابل استفاده است.
  • شن سنگین دانه: به دانه هایی مانند سرپانتین، مگنتیت، ایلمنیت، ژئوتیت، لیمونیت و باریت، شن های دانه سنگین می گویند که برای ساخت بتن هایی با وزن سنگین قابل استفاده است.

با ما تماس بگیرید