کاربرد اجر

تلفن:  4-01134772502       فکس:  01134772285      موبایل : 09117118500    ایمیل: [email protected]

کاربرد اجر

کاربرد اجر

کاربرد اجر

از جمله کاربردهای اصلی آجر در کف سازی، دیوار چینی، پی سازی، دکوراسیون داخلی و نما می باشد. در واقع چندین ویژگی و مزایای آجر مانند: قیمت مناسب ، تنوع در مدل، رنگ و قابلیت ترکیب اش با سنگ، چوب و سایر متریال ها باعث شده است تا بتوان از آن استفاده های مناسب و بسیار خلاقانه ای کرد

اجر نسوز نما نوعی آجر مدرن است که از ترکیب خاک چینی و خاک نسوز در کوره به وجود می آید. تنوع آجر نسوز بسیار زیاد است و می توان آن را در طرح ها، رنگ ها و ابعاد مختلفی مشاهده کرد.

کاربرد آجر نسوز برای دکوراسیون داخلی با توجه به مقاومت بسیار بالایی که دارد، می تواند ساخت شومینه و باربیکیو باشد و زیبایی منحصر به فردی در خانه شما ایجاد کند. همچنین این ویژگی باعث شده است تنور و کوره های آجر پزی نیز از آجر نسوز ساخته شوند

آجر ضد زلزله چگونه ایمنی ساختمان را تضمین می کند؟

در ساخت آجر ضد زلزله، ۳۰ درصد خاک رس و مواد افزودنی چون خاک اره، روان کننده‌ها، پلی استایلن‌‎ها و دیگر مواد افزودنی بومی به کار برده شده است.

همچنین شیارها و حفره‌هایی با دستگاه‌های مخصوص در پشت و روی آن‌ها ایجاد شده که در زمان عملیات چفت و بست و چیدمان آجرها روی هم، این شیارها کاملا بر هم منطبق و حفره‌ها توسط آرماتور به زمین متصل می‌شوند.

در واقع آجرهای ضد زلزله بدون نیاز به ملاتی چون سیمان و ماسه به‌صورت افقی و عمودی چیده می‌شوند.

مزایای آجرهای ضد زلزله

همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، در اتصال این آجرها ملات به شکل نازک کاری استفاده شده و حتی می‌توان از چسب دوغاب به جای سیمان و شن و ماسه استفاده کرد. در واقع این موضوع باعث حذف داربست و بیشتر شدن سرعت ساخت و ساز با آجر ضد زلزله شده است.

از دیگر مزایای آجرهای ضد زلزله ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک و کم حجم بودن؛
  • ۹۸ درصد عایق حرارتی؛
  • ۶۷ درصد عایق صوتی؛
  • افزایش طول عمر ساختمان؛
  • قیمت آجر ضد زلزله با توجه به کارکردها و مزایای آن، به صرفه می باشد.

لازم به ذکر است، اگر نمای سازه آجری خود را به شیوه خشک به اجرا درآورید، از مزایای مهم آن سبک شدن سازه و کاهش نخاله‌های ساختمانی در زمان زلزله و حوادث طبیعی می‌باشد.

تست آجر ضد زلزله و مقایسه با آجر سفال معمولی

مخترعان این آجرها برای انجام تست بر روی آن‌ها، سازه‌ای از آجرهای ضد زلزله با ارتفاعی بیش از ۲ متر ساختند و با دادن لرزه ای با فشار و شدت بسیار زیاد، مشاهده کردند هیچ آجری از جای خود تکان نخورده است.

آجرها و سفال‌های معمولی، به‌دلیل نداشتن شیار بر روی سطح خود و استفاده از سیمان، مقاومت زیادی در برابر ارتعاشات ندارند و با لرزه‌هایی با قدرت تقریبا ۴ ریشتر به بالا، تخریب می‌شوند. در حالی که آجر ضد زلزله در برابر زلزله های ۵٫۸ ریشتر هم مقاومت دارد.

با ما تماس بگیرید